• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Slantar och räntan till skatteverket

A

AnneLi

Gäst
Poäng: 0
fick NU ett mail att slantar skickat in uppgifter om räntan för 2018? Jag har redan deklarerat? Ställer detta till det? Får jag inga pengar i april nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Alex123

Gäst
Poäng: 0
Du får deklarera igen på nytt.
För kan vara så att fler aktörer lämnar in uppgifter för sent och man själv inte uppmärksammar detta. Så fort det kommer en ändring så ser det ut som att man inte deklarerat. Kolla deklarationen en sista gång innan 2 april.
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Fick också idag! Så irriterande
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Fått den också, men den finns redan med på min deklaration under avdrag Untie Lending AB så kolla era deklarationer också om den redan finns där
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Fanns för mig också, ca 7 kkr från Unite (vilket stämmer med mailet från Slantar idag)
 
A

AnneLi

Gäst
Poäng: 0
Kollade nu och den finns på deklarationen och min deklaration står som inskickad men att det tillkommit nya uppgifter ( vilket stod redan när jag deklarerade ) orolig nu att det blir strul nu och jag inte får återbäring i april?
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Förra året skickade jag in deklarationen snabbt för att få återbäring i april sen kom det in en ränta och det blev en ändring. Fick skicka in igen och fick pengarna först i juni:/.. men vet inte hur det är när den står med från början? Om din står som inskickad så borde det vara lugnt.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Dubbelkolla 2 april om deklarationen står som inskickad, då är det lugnt - får pengar i april. (Om det står att det inte är godkänd/ej inskickat måste du skicka in igen senast 2 april för att få pengar).

Jag fick mail också. Ska kolla sen vad det står i deklarationen... har inte skickat in den ännu iaf. Vet att Untie (?) fanns med förut.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Om deklarationen behövs skickas in igen så får man inga pengar förrän i juni oavsett om man skickar in innan 2 april eftersom det har gjorts en ändring. Jag fick så förra året och skickade in i slutet av mars men det spelade ingen roll. Lagom sur var jag på de som skickade in ränteuppgifterna så sent..
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Om deklarationen behövs skickas in igen så får man inga pengar förrän i juni oavsett om man skickar in innan 2 april eftersom det har gjorts en ändring. Jag fick så förra året och skickade in i slutet av mars men det spelade ingen roll. Lagom sur var jag på de som skickade in ränteuppgifterna så sent..
Ni menar alltså om jag godkänner deklarationen nu och ränteuppgifter kommer in efter så får man inte pengarna i April? Kan man inte begära rättning och kräva dom pengarna till juni? Så även om jag godkänt så kan jag missa att få tillbaka i April?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp